Теорія:

Кожен день ви дізнаєтеся щось нове, чого ви не знали раніше, тобто отримуєте нову інформацію. (Це знання, які отримуєте в школі, це відомості, які черпаєте з книг, це новини, які ви чуєте по радіо чи від тих людей, з якими спілкуєтеся).
 
Інформація — це відомості про навколишній нас світі.
 
Первинну інформацію про навколишній світ люди й живі істоти отримують через органи зору, слуху, смаку, дотику і нюху.

Найбільше інформації ми отримуємо за допомогою органів зору.
Очима ми сприймаємо букви, цифри, малюнки, розрізняємо колір, форму, розміри і розташування предметів.
Але чи можна повністю довіряти своїм органам почуттів?
 
Це не анімація — це прості малюнки, але намальовані вони таким чином, що при перегляді цих картинок відбувається оптичний обман зору. Вам здається, що зображення на картинці рухається, але це не так.
 
opticheskie-illyuzii-kartinki-2.jpg
 
Картинки обману зору: розмір кола. Яке з кіл, розташованих по середині, більше?
 
statia_clip_image002_0001.jpg
 
На малюнку зображені два відрізки. Який з них довше?
 
statia_clip_image006.jpg
 
 
Дивлячись на малюнок, можна спостерігати ілюзію кольоросприйняття. Насправді кола на різних квадратах однакового сірого відтінку.
 
statia_clip_image014.jpg
 
Для отримання більш точної інформації в доповнення до органів почуттів людина здавна використовує різні пристрої та прилади: лінійку, транспортир, термометр, барометр, ваги, компас, телескоп, мікроскоп тощо.
Отриману інформацію людина може уявити у вигляді записів, зображень, звуків тощо.
  
Види інформації за способом сприйняття
Для людини інформація поділяється на види залежно від типу рецепторів, що сприймають її.
 
Візуальна — сприймається органами зору. Ми бачимо все довкола.
Аудіальна — сприймається органами слуху. Ми чуємо звуки навколо нас.
Тактильна — сприймається тактильними рецепторами.
Нюхова — сприймається нюховими рецепторами. Ми відчуваємо аромати навколо.
Смакова — сприймається смаковими рецепторами. Ми відчуваємо смак.
Види інформації за формою подання
Розглянемо тільки ті види інформації, які «розуміють» технічні пристрої (зокрема, комп'ютер).
 
 
Текстова інформаціяТекст у підручнику, твір у зошиті, репліка актора у виставі, прогноз погоди, переданий по радіо.
В усному спілкуванні (особиста бесіда, розмова по телефону, радіопостановка вистави) інформація може бути представлена тільки у словесній, письмовій формі.
Числова інформаціяТаблиця множення, арифметичний приклад, рахунок в хокейному матчі, час прибуття поїзда та ін.
У чистому вигляді числова інформація зустрічається рідко, хіба що на контрольних з математики. Найчастіше використовується комбінована форма подання інформації.
Приклад. Ви отримали телеграму: «Зустрічайте дванадцятого. Поїзд прибуває о восьмій вечора». В даному тексті слова «дванадцятого» і «вісім» ми розуміємо як числа, хоча вони і виражені словами.
Графічна інформаціяМалюнки, схеми, креслення, фотографії. Така форма представлення інформації найбільш доступна, так як відразу передає необхідну образ (модель)
Музична (звукова) інформаціяВсе, що ми чуємо — людська мова, музика, спів птахів, сигнали машин тощо.
Мультимедійна (багатосередовищна, комбінована)Кольорова графіка поєднується зі звуком і текстом, з рухомими відеозображеннями і тривимірними образами.
 
В даний час мультимедійна (багатосередовищна, комбінована) форма подання інформації у обчислювальної техніки стає основною.
 
Інформацію, представлену у формі, придатній для зберігання, передачі і обробки комп'ютером, називають даними.
Вивченням різних способів передачі, зберігання і обробки інформації займається наука інформатика.
Зберігати, обробляти і передавати інформацію людині допомагає комп'ютер.
 
 
Л.Л.Босова. Інформатика і ІКТ посібник для 5 класа.  Лабораторія знань 2012. 7- 10 стор.