Теорія:

Взаємодія користувача з програмами і пристроями комп'ютера здійснюється за допомогою миші.
 
Образом миші на екрані є вказівник миші, який найчастіше має форму стрілки. Рух вказівника по екрану відповідає руху миші по килимку.
 
Щоб впливати на графічний елемент управління (значок, кнопку та ін.), треба навести на неї вказівник, а потім клацнути лівою кнопкою миші: швидко її натиснути і відпустити. У момент клацання в комп'ютер передається інформація.
 
Щоб запустити програму, відкрити файл, потрібно навести на значок або ярлик-вказівник, а потім клацнути лівою кнопкою миші швидко послідовно два рази (подвійне клацання) і відпустити її. Виходячи з цього, можна назвати дії, які можна здійснювати з мишею.
Дії з мишею
   - переміщення покажчика миші;
   - клацання лівою кнопкою миші;
   - клацання правою кнопкою миші;
   - подвійне клацання (два швидких послідовних клацання);
   - перетягування об'єкта за допомогою миші (переміщення миші при натисненні лівої кнопки).
 
Ось кілька прикладів форм вказівника миші:

курсоры.png
 
Дії мишею наочно демонструються в анімації.
Джерела:
Л.Л.Босова. Информатика и ИКТ учебник для 5 класса. Москва Бином. Лаборатория знаний 2012.