Теорія:

Пристрої введення інформації в комп'ютер
Комп'ютера, як і людині, необхідні свої «очі і вуха», з допомогою яких він міг би сприймати інформацію ззовні. В даний час є різноманітні пристрої, що виконують ці функції в складі комп'ютера. Вони називаються пристроями введення, оскільки забезпечують введення в комп'ютер даних у різних формах: чисел, текстів, зображень, звуків.
 
Пристрої введення перетворюють цю інформацію з форми, зрозумілою людині, у цифрову форму, яка сприймається комп'ютером.
Сучасні комп'ютери можуть обробляти числову, текстову, графічну, звукову і відеоінформацію.
 
Клавіатура — комп'ютерний пристрій, який розташовується перед екраном дисплея і служить для набору текстів та управління комп'ютером за допомогою клавіш, які перебувають на клавіатурі.
 
 
т_клава.jpeg
 
Клавіатура дозволяє вводити в комп'ютер числову та текстову інформацію, а також різні команди і дані.
Мікрофон використовується для введення звукової інформації, що підключається до входу звукової карти.
 
 
 
 
т_микрофон2.jpeg
Сканер — пристрій для переводу графічної інформації в цифрову.
т_сканер.jpg
Сканер використовується для оптичного введення в комп'ютер і перетворення в комп'ютерну форму зображень (фотографій, малюнків, креслень).
 
Сканери використовуються і для безклавіатурного введення тексту. Усю інформацію сканер сприймає як графічну. Якщо це був текст, який в іншому випадку довелося б набирати знову, то після роботи сканера спеціальна програма розпізнавання тексту, що дозволяє виділити в ліченому зображенні окремі символи і зіставити їм відповідні коди символів, перетворює його у придатний для обробки текст.
  
Веб-камера — малорозмірна цифрова відео або фотокамера, здатна в реальному часі фіксувати зображення, призначені для подальшої передачі по комп'ютерній мережі.
т_вебкамера.jpg
 
Цифрові камери дозволяють отримувати відео і фотознімки безпосередньо в цифровому (комп'ютерному) форматі. Дозволяють вводити
у комп'ютер графічну інформацію.
  
Сенсорный экран— пристрій введення інформації, що представляє собою екран, що реагує на дотики до неї.
 
т_сенс_экран.jpg
 
Графічний планшет (дігітайзер). Графічний планшет (зі світловим пером) - це пристрій для введення малюнків від руки і рукописного тексту безпосередньо в комп'ютер.
Графічний планшет складається з пера і плоского планшета, чутливого до натиснення або близькості пера. Дигитайзер - це ще один пристрій введення графічної інформації.
 
т_дигитайзер.bmp
 
Спеціальні датчики, приєднуються до комп'ютера, дозволяють вимірювати і вводити в його пам'ять такі числові характеристики навколишнього середовища, як температура, вологість, тиск і багато що інше.
Пристрої мовного введення. Засоби мовного введення дозволяють користувачеві замість клавіатури, миші та інших пристроїв використовувати голосові команди (або промовляти текст, який повинен бути заздалегідь занесений в пам'ять комп'ютера). Можливості таких пристроїв поки досить обмежені.
Вказівні пристрої введення інформації
Вказівні(координатні) пристрої введення інформації здійснюють безпосереднє введення інформації, вказуючи курсором на екрані монітора команду або місце введення даних. Дані пристрої дозволяють переміщати курсор або інші об'єкти відповідних програм з двовимірним простору екрана монітора з метою полегшення взаємодії користувача з комп'ютером при введенні інформації.
Розглянуті пристрої введення утворюють групу пристроїв - маніпуляторів.
 
Миша.При її переміщенні по килимку на екрані переміщується курсор миші, за допомогою якого можна вказувати на об'єкти і/або вибирати їх.

Використовуючи клавіші миші, можна задати той чи інший тип операції з об'єктом.
Трекбол. За принципом дії трекбол (Track ball) найкраще порівняти з мишкою, яка лежить на столі «черевцем вгору.
  
т_трекбол.jpg
Джойстик - пристрій управління в комп'ютерних іграх. Являє собою важіль на підставці, який можна відхиляти в двох площинах.
Джойстик входить в необхідний ігровий набір для комп'ютера, застосовують його і в різних програмах тренажерах і навчальних симуляторах (поряд з віртуальними шоломами, рулями тощо).
 
т_джойстик.jpg
Сенсорний екран - пристрій введення інформації, що представляє собою екран, що реагує на дотики до неї.
Тачпад служить для переміщення курсору в залежності від рухів пальця користувача і використовується для заміни миші в ноутбуках. Для переміщення курсору на весь екран достатньо невеликого переміщення пальця по поверхні тачпаду.
т_тачпад.jpg
Світлове перо зовні має вигляд кулькової ручки або олівця, сполученого проводом з одним з портів вводу-виводу комп'ютера.
Зазвичай на світловому пері є одна або декілька кнопок, які можуть натискатися рукою, утримує перо. Введення даних за допомогою світлового пера полягає в дотиках або проведенні ліній пером по поверхні екрану монітора. На кінчику пера встановлюється фотоелемент, який реєструє зміна яскравості екрану в точці, з якою стикається перо, за рахунок чого відповідне програмне забезпечення обчислює позицію, «зазначається» пером на екрані і може, в залежності від необхідності, інтерпретувати її тим чи іншим чином, зазвичай як вказівку на що відображається на екрані об'єкт або як команду малювання.
т_свет_перо.jpg
До вказівним пристроїв відносяться також сенсорний екран і графічний планшет (дігітайзер).