Теорія:

Сучасну людину оточує безліч різноманітних технічних пристроїв: телевізор, магнітофон, фотоапарат, телефон, пральна машина, автомобіль тощо. Кожен з цих пристроїв призначений для вирішення свого завдання і здатен виконувати певний обмежений набір дій, або команд.
 
Зверни увагу!
Пристрій, здатний виконувати певний набір команд, ми будемо називати виконавцем.
 
Команди, які може виконати конкретний виконавець, утворюють систему команд виконавця (СКВ).
Виконавці бувають різні.
Одним з найпростіших виконавців можна вважати кнопку включення / вимикання електроживлення на корпусі монітора.
Система команд виконавця — CD-плеєра.
 
 
плеер.png
 
Більш складним виконавцем є сучасна пральна машина, в електронну пам'ять якої закладені розроблені інженерами різні програми прання білизни.
Весь процес прання (замочування, відпирання, полоскання, віджимання, сушіння) машина виконує автоматично, без участі людини, але за програмою, обраної людиною.
 
Серед автоматичних пристроїв найбільш досконалими виконавцями є роботи.
 
Чи людина зможе так швидко, безпомилково і якісно зібрати складну електронну плату, як це робить робот -маніпулятор на автоматизованому виробництві.
У наш час створені людиноподібні роботи та роботи-іграшки, що нагадують домашніх тварин.
 
2.png 3.png 4.png 5.png
 
Найбільш вражаючий приклад виконавця — комп'ютер.
Його відмінна риса — універсальність.
 
Ти знайомий з комп'ютерними програмами, призначеними для обробки текстової, числової і графічної інформації, з навчальними програмами та комп'ютерними іграми.
Крім того, існують програми, за допомогою яких комп'ютер управляє роботою інших пов'язаних з ним пристроїв (виконавців).
У багатьох випадках і сама людина є виконавцем алгоритмів. Наприклад, кожен з нас при переході вулиці є виконавцем наступного алгоритму:
  1. Зупинись на тротуарі;
  2. Подивися наліво;
  3. Якщо транспорту немає, то йди до середини вулиці і зупинись, інакше виконуй п. \ (2 \);
  4. Подивися направо;
  5. Якщо транспорту немає, то йди до протилежного тротуару, інакше виконуй п. \ (4 \).
З великою кількістю алгоритмів мають справу школярі при виконанні письмових і усних завдань.
Джерела:
Босова Л. Л., Босова А. Ю., Информатика: учебник для 6 класса. М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 103 с.