Теорія:

Окрім імені в повідомленні про об'єкт людина може детально перерахувати його ознаки: властивості, дії, поведінку, стан.
Властивості об'єктів відповідають на питання: «Чим може відрізнятися один об'єкт від іншого?», «Що може змінитися в об'єкта при виконанні дії?».
 
Наприклад, собаки можуть відрізнятися одна від одної забарвленням, міста — чисельністю населення, річки — довжиною; при редагуванні документа його розмір може зменшитися, при нагріванні води збільшується її температура.

Кожна властивість визначається деякою величиною і тим значенням, яке вона приймає.
Приклади величин: колір, матеріал, форма, довжина.
 
Приклади значень: червоний, залізний, прямокутний, \(2\) м.

У таблиці наведено об'єкти, їх властивості, а також величини і значення величин, що відповідають цим властивостям.

Об'єкт                  Властивість                        Величина                   Значення
величини 
                         
ЛюдинаБлакитноокаКолір очейБлакитний
ЛюдинаВисокаЗріст\(> 180\) см
БудинокЦеглянийМатеріалЦегла
БудинокЗ п'ятьма вікнамиКількість
вікон 
\(5\)
Будинок
Із зеленим дахом
Колір дахуЗелений
БудинокІз пічкоюНаявність пічкиНаявна
ФайлСтарийДата створення\(24\) березня \(1999\) р.
ФайлВеликийРозмір\(34,6\) Мбайт
ФайлГрафічнийТип Рисунок ВМР
 
Можливості об'єкта позначаються іменами дій, що відповідають на питання «Що він може робити?» (активна дія) або «Що з ним можна робити?» (пасивна дія).
Іншими словами, іменами дій позначаються процеси, які можуть відбуватися з об'єктом.
 
 
Наприклад, далматин бігає, операційна система керує роботою комп'ютера, повітряну кулю можна надути, файл — перейменувати, модифікувати, видалити тощо.

Щоб описати поведінку об'єкта, потрібно не просто назвати імена дій, а скласти покроковий опис кожної дії, властивої цьому об'єкту.
Без цього інформація про об'єкт буде неповною. Адже дію з одним і тим же ім'ям різні об'єкти можуть здійснювати по-різному. Наприклад, птахи, повітряні кулі та вертольоти неоднаково літають, а дію «будувати» людина по-різному виконує з будинками, мостами і тунелями.
 
Говорячи про стан об'єкта, людина називає або має на увазі певні поєднання значень всіх або деяких властивостей цього об'єкта. Наприклад, під гарною погодою людина може розуміти певну температуру повітря (тепло), відсутність сильного вітру (тихо) і опадів (сонячно).
 
Коли з об'єктом виконується дія, його стан змінюється. Наприклад, з повітряною кулькою можна зв'язати величини «об'єм» (в літрах), «висоту» (в метрах над землею) і «пошкодження» (наявність дірок). Коли повітряну кулю надувають, змінюється її обсяг. Під час польоту кулі буде збільшуватися висота, на якій вона знаходиться. А коли кулька лопне і впаде, зміняться значення відразу всіх трьох величин.
 
Зверни увагу!
Усі об'єкти, з якими працює комп'ютер (програми, документи, папки, диски тощо), зображуються на екрані невеликими картинками — значками.
Описи цих об'єктів легко отримати за допомогою контекстного меню (його відкривають клацанням правою кнопкою миші на значок об'єкта).
У контекстному меню наведені всі дії, які можна виконати з об'єктом.
Наприклад, документ можна відкрити, перевірити на віруси, перейменувати, скопіювати, відправити поштою, видалити. Останній пункт контекстного меню будь-якого об'єкта називається Властивості.
З його допомогою можна не тільки дізнатися властивості об'єкта, а й змінити деякі з них.
 
Джерела:
Босова Л. Л., Информатика и ИКТ : учебник для 7 класса. М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 11 с.