Теорія:

Відомо, що частина учнів неохоче відповідають біля дошки під час уроку. Причиною часто є страх — публічних виступів, оцінки.
 
Складнощі при відповіді біля дошки як правило виникають у двох категорій учнів:
  • у тих, що пережили негативний досвід, які отримували мало підтримки і позитивної оцінки дома і в школі і як результат — ці учні не впевнені у своїх силах, бояться «чергового» провалу;
  • у тих, кого в родині хвалять занадто часто, в учнів із завищеною самооцінкою, для яких «провалом» є будь-яка неідеальна відповідь.
Завдання педагога — по можливості допомогти таким школярам знайти баланс, подолати страхи і внутрішній опір.
  • В учнів із заниженою самооцінкою — вселити впевненість в собі, закріпити відчуття успіху.
  • В учнів із завищеною самооцінкою — м'яко, але наполегливо показати об'єктивну оцінку і пояснити, що не все в житті буває ідеально і з будь-якою помилкою можна попрацювати, щоб досягти кращого результату.
ЯКлас — це корисний допоміжний інструмент для педагога при виробленні індивідуального підходу до навчання. Система ЯКлас проста, і тим не менш, вона автоматично «підлаштовується» під ситуацію, допомагаючи Вам розкрити потенціал учнів.
 
frontal.png
 
2zakompom.png
Чим допомагає ЯКлас учням і педагогу при роботі в класі?
  • При вирішенні завдання на ЯКлас, учень відразу бачить свій результат, який система підрахувала автоматично.
      
  • Оцінка (кількість балів, залік - НЕ залік) об'єктивна й не залежить ні від учителя, ні від оточуючих. Таким чином, з часом учень більш охоче йде на самоперевірку.
      
  • Якщо учень не впорався із завданням, він відразу бачить, де допустив помилку. За допомогою кроків розв'язання (в рамках Передплати Я +) він може разом з класом розібрати хід розв'язання і зрозуміти, як виправити помилку.
taskanswer.png
 
steps.png
  • Буває, учень припускається помилки тільки в перший раз через хвилювання. Дайте йому шанс виправитися і розв'язати задачу повторно після того, як разом розберете кроки розв'язання.
     
  • Якщо учень впорався із завданням, він моментально отримує позитивну оцінку від системи, що підкріплюється візуальним оформленням сайту. Поступово знижується або йде страх перед невдачею. Школяр, з різних причин не впевнений в своїх силах, вчиться оцінювати себе об'єктивно, стає більш мотивованим до навчання.

    rightanswer.png

  • Взаємодія з класом і підтримка однокласників також має значення. ЯКлас, як і більшість інтерактивних технологій, викликає інтерес у школярів, вони менше відволікаються і більше стежать за тим, що відбувається у дошки, попутно освоюючи і закріплюючи матеріал, а також підтримуючи учня, що відповідає.
Приклад з досвіду О.Р. Курганової::
На уроках Вова був демонстративно пасивний, на мої зауваження не реагував, а виклик до дошки сприймав як особисту образу.
 
Я припустила у нього наявність негативного навчального досвіду і намагалася показати Вові можливість бути ефективним у новому для нього навчальному просторі. Одного разу мені вдалося на фронтальному опитуванні за допомогою ЯКлас показати Вові його нові можливості, коли він успішно вирішив завдання у дошки і отримав свого першого «молодця» на ЯКлас.
 
На мій подив, навіть після реєстрації Вова не виявив достатньої активності і, як і раніше відмовлявся вирішувати на ЯКлас. Йому потрібен час, щоб подолати бар'єр страху перед невдачею.
 
І ось — прорив! На контрольній роботі, яка була проведена на ЯКлас по темі «Похідна», а це одна з найважчих тем курсу математики старших класів, Вова отримав свій перший досвід перемоги над собою, вирішивши контрольну роботу з оцінкою ДОБРЕ. Він підійшов до мене прямо на уроці, з посмішкою показуючи на своєму телефоні свій перший позитивний результат. Вся група аплодувала Вові стоячи!
  • Буває і зворотня страху ситуація — учні відчувають «незавершеність» і розчарування, якщо їх не викликали до дошки під час освоєння і закріплення нової теми. В результаті зникає мотивація: «Навіщо вчити, якщо не викличуть?» Зрозуміло, що педагог обмежений часовими рамками і навчальним планом, але учням необхідна увага.
Сучасні інформаційно-комунікаційні технології дозволяють педагогу перевірити кожного учня в індивідуальному порядку в рамках однієї академічної години і відразу ж отримати об'єктивний зріз знань класу.
 
О.Р. Курганова пише:
І ще одну перевагу дає (Підписка) Я+ — це динамічність практичного заняття і робота в умовах глибокої диференціації, адже в підсумку кожен навчається вирішувати задачі за індивідуальним завданням з власними даними, а це дає можливість миттєво оцінити якість засвоєння нового матеріалу кожним учнем.
  • В цілому, заняття на ЯКлас починаючи з середньої і навіть молодшої школи допомагають долати стрес не тільки при відповіді біля дошки. У перспективі ЯКлас привчає учнів до самоконтролю, відповідальності та знімає зайвий стрес під час централізованих моніторингових робіт.
Звичайно, кожен клас і кожен учень індивідуальний. Часом процес подолання опору страхів буває дуже важким. Ми намагаємося внести свій посильний внесок і пропонуємо педагогу ряд способів роботи з учнями.
  • Найцінніший досвід — це досвід Ваших колег і живі історії успіху. З ними Ви можете ознайомитися в темі «Методика викладання з ЯКлас». В тему поступово додаються нові історії та рекомендації.
      
  • Більше про мотиваційні  роботи можна дізнатися з теми «Мотиваційна діяльність, індивідуальна робота учня» (тема знаходиться в розробці).
 
smartfony.png
 
1zakompom.png